Hlavní strana / Ze života školy
28.6.2018

Cesta za pokladem

Ostrov Biland provázel celý rok žáky - námořníky z  druhých tříd.

Děti během celého školního roku sbíraly groše za dobrovolné úkoly, aktivity,... a ty pak měnily za nutné věci k přežití na ostrově. Když je získaly, sbíraly ještě další groše do společné pokladny, které se jim na konci roku proměnily v poklad.

Putování za pokladem proběhlo v úterý a nebylo snadné - děti skládaly a luštily básně, řešily šifry, které jim pomohly najít cestu k pokladu.

Pak už jsme slyšeli jen HURÁ!!!!MÁME  HO!!!Radost byla veliká a spokojenost taky.

Chtěli bychom velmi poděkovat rodině Ciencialových, která nám umožnila tuto akci uskutečnit na jejich zahradě u domu, poskytla nám občerstvení a azyl.

Děkujeme !!!


28.6.2018

Výlet druháků aneb turistice zdar

Konec školního roku je každoročně spjat s úklidem, vysvědčením, a také s výlety.

My jsme se vydali na turistický výlet na Gírovou. Jeli jsme vlakem do Mostů u Jablunkova, pak jsme vyšlápli na Studeničné, kde si děti odpočinuly a posvačily a pokračovali jsme na Gírovou. Několik dětí si vyběhlo i na vrchol Gírové.

Výlet se nám vydařil, počasí nám přálo a my jsme si jej hezky užili.


26.6.2018

Ocenění 2018

V úterý 26. června na obecním úřadě starosta obce Vendryně Bohuslav Raszka spolu s  místostarostou Milanem Zakřevským ocenili žáky z obou základních škol, kteří nejlépe a nejúspěšněji v tomto školním roce reprezentovali jak svou školu, tak obec.

Za naši školu byli oceněni tito žáci:
Erik Bystroň (9. třída)
Alena Lorková (9. třída)
Taťána Pálová (9. třída)
Raimund Sikora (8.A)
Filip Bystroň (8.B)
Patrik Mazur (8.B)
Adam Szwarc (8.B)
Anna Gorylová (8.B)
Eliška Humpolcová (8.B)
Veronika Raszková (6.A)
Barbora Bazgierová (6.A)
Vojtěch Kroliczek (6.A)
Šimon Spratek (6.A)
Aneta Fojciková (4.A)
 
Žákům srdečně blahopřejeme a děkujeme za vzornou reprezentaci školy i obce.


25.6.2018

"Lapbookování" (prý nejen) ve 4.A

Že dělat lapbooky má jistý efekt či smysl, jsme se ke konci roku přesvědčili sami. Výroba malé brožurky, která má splňovat jistá dohodnutá kritéria, znamená pročíst a prostudovat nejednu knihu, vhodný materiál vyhledat na internetu, zapsat, sestavit, upravit. Jde nejen o podporu čtenářské gramotnosti, ale rovněž můžeme u žáků rozvíjet myšlení i psaní. Anebo se zaměřit na estetické ztvárnění, každý si najde, co popřípadě potřebuje u žáků posílit...

Bavilo to všechny, žáky i učitele.Téma jsem letos stanovila dobrovolné, podle zájmů dětí, příští rok vyzkoušíme třeba ucelená a daná témata k výuce.
Co říkáte, že to stojí za to ???
No to víte, že jsem se hned chlubila i kolegům....radost byla opravdu veliká.
Sama jsem byla velmi mile překvapená a věřím, že lapbooky neskončí narozdíl od sešitů na konci roku v kontejneru na odpadový papír, ale budou sloužit ještě v budoucnosti.....

25.6.2018

Výlet čtvrťáků do Prahy

Třída 4.A se vydala do Prahy. Jsme ze základní školy ve Vendryni a odcestovali jsme do hlavního města na vyhlášení literární soutěže Art Botič v próze a poezii. Vyjížděli jsme z Třince, ze zastávky Třinec - centrum.
 
Jeli jsme sice dlouho, ale cestu jsme si náramně užili. Dorazili jsme. Ten den jsme šli na Karlův most a kouknout se na Staroměstskou mosteckou věž. Pak jsme jeli tramvají a pak došli k Emauzskému klášteru. Byl opravdu krásný zvenku i zevnitř.
 
A teď k cenám, které jsme získali :
Dvě děti, David Walek a Anežka Bocková, získaly zvláštní cenu poroty.
V kategorii dětí se s prózou umístil na 3. místě Dominik Ožana a 2. místo získal Dominik Ryszavý.
V kategorii poezie obdržela 3. místo Adéla Ascher, 2. místo získala Valérie Fukalová a 1. místo Aneta Fojciková, tedy já :).
V kategorii pro dospělé obdržela za prózu: 2. místo Iva Lysková, paní učitelka 4.A.
Tak dopadlo naše vyhlášení.
 
Odnesli jsme si s sebou spoustu krásných cen a to ještě nebylo vše. Před spaním k nám přišla popovídat spisovatelka a scenáristka Eva Papoušková?.
 
Druhý den jsme si vyrazili na Vyšehrad a kouknout se na Nuselský most. Šli jsme na metro, nasedli do vlaku a frčeli domů! Byl to úžasný výlet! 


25.6.2018

Radovánky 2018


25.6.2018

Lapbooky žáků 2.třídy

Naši druháčci si zkusili vyrobit lapbook na téma lidské tělo.

Lapbook je "kniha", složená z mnoha interaktivních prvků (skládaček), které spojuje společné téma. Jednotlivé části této "knihy" obsahují důležité a zajímavé informace k tématu, které se děti učí. Název je odvozen od slov LAP = klín a BOOK = kniha, tedy "kniha do klína".

Děti nad lapbooky strávily mnoho času a výsledek stojí za to. Posuďte sami.


19.6.2018

Pasování na čtenáře

Blíží se konec školního roku a naši prvňáčci mají za sebou veliký kus cesty. Dozvěděli se spoustu nových informací, naučili se novým dovednostem a společně se svými kamarády prohlubovali svá přátelství nebo vytvářeli zcela nová. Jednou velkou dovedností je naučit se číst, a je to výkon nad míru náročný, vyžaduje mnoho úsilí, drilu a píle.
Odměnou za toto lopocení se, byla pro děti přichystaná akce s názvem Pasování na čtenáře, kterou pro ně připravila paní Jana Chlebková. Děti si odnesly nejen věcné dárky, knihu, ale také krásný společný prožitek. Samotného aktu pasování se ujal pan starosta Bohuslav Raszka.
Tato akce vznikla nově ve spolupráci s neziskovou organizací Celé Česko čte dětem. Jednalo se o projekt 8. týden čtení dětem v rámci projektu Visegrád čte dětem. Po celé České republice se tak představovaly dětské knihy českých, polských, slovenských a maďarských autorů. My jsme si představili knihu maďarské autorky Eriky Bartosové Bambulín a Berunka.
Bylo to velmi krásné dopoledne, děkujeme paní Chlebkové za pozvání?
Všem, nejen, prvňákům přeji úžasné smiley prázdniny a mnoho krásných chvil strávených ve společnosti s knihou.

12.6.2018

První pomoc = zachraň život

Dne 8.6.2018 jsme se zúčastnili (Anna Gorylová, Eliška Humpolcová, Adam Szwarc, Patrik Mazur a Raimund Sikora) zdravotní soutěže v třineckém DDM pořádanou agenturou KaPa. V pětičlenném družstvu jsme navštívili 10 stanovišť, na kterých jsme se museli vypořádat se situacemi, které nás mohou potkat v běžném životě. Jednalo se např. o epileptický záchvat, hořící dům, masáž srdce, automobilovou nehodu, atd. Soutěž se nám velice líbila a získali jsme mnoho nových zkušeností.

29.5.2018

Deváťáci ve školce

Ve středu 23. 5. 2018 navštívili žáci 9. třídy děti ve vendryňské školičce. Přišli jim představit a přečíst knížky, které by se jim mohly líbit. Mašinka Tomáš a Krteček - tyto pohádkové postavičky děti jistě znají, ale ve společnosti starších žáků se rády zaposlouchaly do jejich příběhů.Samozřejmě nešlo jen o samotné čtení. Starší žáci si pro předškoláky připravili také různé úkoly a soutěže, které s četbou souvisí. Děti pak ukázaly, kolik si toho z knížek vlastně zapamatovaly.K všeobecné radosti pak ještě získaly sladkou odměnu. Dopolední setkání si všichni parádně užili, neboť se řídili heslem "škola (tentokrát školka) hrou"!

24.5.2018

Přehlídka talentů ZŠ Vendryně - starší žáci

V rámci netradiční hodiny Hudební výchovy proběhla dne 22. května Přehlídka talentů II. stupně. Přehlídku nám zahájil sboreček pod vedením paní uč. Bockové a Danyšové, závěr patřil deváťákům. Vystoupení žáků byla laděna umělecky. Děti zpívaly, hrály na nejrůznější hudební nástroje (kytara, klavír, keyboard, zobcová flétna, bicí souprava), dokonce i tancovaly. V podání Kristýnky Mužné (8. B) a jejího tanečního partnera jsme se seznámili s latinskoamerickými tanci jako např. cha-cha, jive a jinými.

Jako hudebník praktik mám obrovskou radost z toho, že děti našly v sobě odvahu vystoupit veřejně před svými spolužáky a ukázat, že něco umí a že MAJÍ TALENT. Všem účinkujícím (a nebylo jich málo) ze srdce děkuji. Jeden z hlavních cílů hudebního snažení je potěšit ty druhé a zpříjemnit jim čas. A tento cíl byl bezesporu naplněn.


22.5.2018

VAJEČINA 2.A a 2.B

 Rodiče a žáci druháků rozhodně ví, jak si užít příjemné rodinné odpoledne "za školou".

Ve čtvrtek 11.5. se rodiny žáků druhých tříd sešly, aby společně strávily pěkné odpoledne plné zábavy, seznamování se, povídání, pohody a smažení vaječiny.

A jelikož maminky měly v neděli svátek, tak jim děti zazpívaly a předaly dárečky. Myslím, že píseň byla adresována i tatínkům - děti v ní slíbily, jak budou doma oběma rodičům pomáhat.

Dárečky potěšily a udělaly radost všem přítomným. Děti z 2.B měly navíc připraveno překvapení pro p.učitelku, která zrovna v tento den slavila narozeniny:o)

Po písni děti využívaly zábavu, kterou jim park nabízí a rodiče a paní učitelky si povídali u kávy a mnohých dobrot, které  donesli.

Moc jsme si všichni pochutnali.

Obětaví účastníci se ujali rozdělání ohně a smažení vaječiny, která se jim moc povvedla, o čemž svědčí vyškrábaný hrnec.

Poseděli a pobavili jsme se až do večerních hodin a už se moc těšíme na další společnou "stmelovací" akci.

Děkujeme všem za aktivní účast, dobrůtky a milé odpoledne.

Paní učitelky Radka a Simona



20.5.2018

Den matek netradičně

Žáci páté třídy si pro své maminky připravili netradiční dárek. Pozvali je do školy a společně smaltovali skleněné náušnice a přívěsky na krk. Maminky si samy navrhovaly, jaký šperk by chtěly nosit a jejich děti jim na přání šperk zhotovily. Všem se tato nezvyklá oslava "Dne matek" moc líbila. Dětem tvůrčí práce a obdarovaným krásný dárek.


20.5.2018

Keramický kroužek

Žáci keramického kroužku se učili pod vedením pana Mgr. Jana Bocka točit hlínu na hrnčířském kruhu. Ač je tato činnost velmi náročná, vyžadující hodně síly a soustředění, malé keramiky velmi zaujala. Proto se budeme v kroužku více věnovat práci na hrnčířském kruhu, i když úklidové práce zabírají spoustu práce. Miska, vázička či hrneček vlastnoručně utočený na kruhu je dobrou motivací pro všechny žáčky keramického kroužku.


18.5.2018

Roboti v našem životě

Na přelomu měsíců dubna a května se žáci 8. tříd postupně zúčastnili vzdělávacího programu  ?Roboti v našem životě" v ostravském Světě techniky.

Po úvodní prezentaci zaměřené na historii i současnost této problematiky následovala praktická část, ve které se žáci velmi podrobně seznámili se stavebnicí Lego Mindstorms. Pod odborným vedením lektorů nejdříve ve skupinách sestavili vlastního robota a následně se ho učili programovat. Na konci workshopů již jednotliví roboti uměli jezdit dopředu, točit se nebo zatáčet, couvat a pomocí senzorů reagovat např. na překážku či danou barvu. Žáci velmi dobře pochopili princip programování a celý vzdělávací program jim obohatil výuku technických předmětů.