Hlavní strana / Ze života školy
10.10.2019

Podzimní akce prvňáčků

Návštěva MŠ ve Vendryni i na Záolší

V průběhu září jsme s prvňáčky navštívili obě mateřské školy, aby si děti mohly zavzpomínat na bezstarostné chvíle před nástupem do školy a pozdravit své kamarády a paní učitelky.

Děkujeme za vřelé přijetí a příjemné chvíle.

Drakiáda

V pátek 4. 10. 2019 jsme se vydali  na kopec nad školami, kde jsme si spolu s rodiči i sourozenci pouštěli draky. Přestože nebylo větrno, draci se krásně vznášeli na obloze. Akci jsme zakončili opékáním párků u Čítárny. Těšíme se na další společnou akci.

10.10.2019

BESKYDSKÝ AZIMUT MLÁDEŽE

Už tradičně v září se děti z prvního stupně účastnily orientačního běhu v Třinci v lesoparku. Už se běžel 44. ročník. Naši prvňáčci se v tomto roce umístili nejlépe. Za dívky to byla Eliška Heczková - 4. místo, Karolínka Barnová - 5. místo a Helenka Zarembová - 6. místo. Z  hochů si  vybojoval Vojta Pilch -  4. místo a Matyáš Polok - 5. místo. Gratulujeme dětem  a organizátorům děkujeme za skvělou akci!

8.10.2019

Jablíčkový týden

První podzimní týden oslavili žáci 2.tříd s jablíčky. Provázela je ve všech vyučovacích předmětech. Děti jablíčka počítaly, malovaly, otiskovaly, zpívaly a tvořily o nich myšlenkovou mapu, naučily se pěknou básničku, zkoumaly z čeho se jablko skládá, pekly jablečný závin, vařily čaj z jablečných slupek, ochutnávaly domácí mošt, křížaly, jablečné moučníky kompot a přesnídávky?.no prostě jablečné hody!!!

7.10.2019

Posezení čtvrťáků s rodiči

Začátek školního roku jsme se rozhodli oslavit společným setkáním dětí a rodičů ze čtvrtých tříd.

Proto jsme se v pátek 27.září sešli ve vendryňském parku, kde jsme si povídali, pili kávu, ochutnávali dobroty, které napekly maminky, a společně tak prožili příjemné odpoledne. Samozřejmě nechybělo ani opékání párků.

Děti měly také o zábavu postaráno - mohly se povozit na koních, které nám přivezla paní Bazgierová, zajezdily si na koloběžkách, zúčastnily se koloběžkového závodu, který uspořádal pan Kowalczyk, hrály si, běhaly v bublinkách, pouštěly draky,....

Taky jsme měli všichni možnost dát si cukrovou vatu či slaný a sladký popcorn - to vše díky panu Pavlu Turoňovi.

Všem zúčastněným děkujeme za příjemné odpoledne a zvláštní dík patří p.Bazgierové, p. Kowalczykovi, p. Kawulokové, p. Fukalovi a panu Turoňovi.

Těšíme se zase někdy příště.

1.10.2019

Keramické dílny

I v letošním školním roce v rámci projektu "Podpora vzdělávání II" na škole probíhají projektové dny, konkrétně se jedná o keramické dílny. V měsíci září se projektového dne účastnili žáci 2.A, 7.A a 7.B.

Humanitární den II. stupně

Dne 26. září 2019 proběhlo na naší škole Humanitární cvičení. První vyučovací hodinu třídní učitelé seznamovali děti s požárními směrnicemi, základy zdravovědy a pravidly bezpečnosti na našich silnicích.

2. - 6. hodina byla pojata sportovně. Deváťáci (pod dohledem tělocvikářů) si připravili stanoviště, na kterých děti plnily nejrůznější fyzicky náročné činnosti. Zvlášť oblíbenou disciplínou byla chůze na chůdách, slalom na koloběžce, sáňkování na mokré trávě nebo střelba ze vzduchovky. Není od věci zmínit, že žáci byli rozděleni do skupin a průběžně absolvovali všechny disciplíny.

Sportovní klání se opravdu vydařilo. Počasí nám přálo, děti byly plné radosti, že nemusí namáhat "mozkové závity?, deváťáci přistupovali k věci s ochotou a trpělivostí a my učitelé jsme byli rádi za to, že ta naše mladší generace dělala ten den něco  pro své zdraví. A o to nám v prvé řadě šlo.

2.10.2019

Adaptační pobyt

V pondělí 9.9. ráno jsme vyjeli vlakem do Mostů u Jablunkova. Jeli jsme obě 6. třídy společně s třídními učiteli a výchovnou poradkyní. Z Mostů jsme šli na chatu Studeničné. A tam začal náš "adapťák". Za ty tři dny jsme šli na Gírovou, v družstvech plnili různé soutěže a dělali referáty o našich spolužácích. Jeden den za námi přijeli i další učitelé ze školy. Pobyt byl super! Měl by se konat každý rok!

30.9.2019

9. třída jela do Prahy

Deváťáci byli v termínu 19. - 21. 9. 2019 na školním výletě v Praze. Níže si můžete přečíst hodnocení některých žáků.

V Praze se mi líbilo. Největší zážitek byl ze ZOO, muzeum voskových figurín a mučících nástrojů. Na rozhledně Petřín jsem už byla víckrát, ale pořád se mi hodně líbí ten výhled. Také kemp byl pěkný. Byly tam útulné chatky, ve kterých bylo vybavení starší, ale pořád jsem si pobyt tam užila. Víc se mi asi líbilo Staroměstské náměstí než Václavské. Pobyt v Praze jsem si moc užila.

Výlet v Praze se mi strašně líbil. Památky byly krásné, přivezeno zpátky mnoho zážitků. Zlepšila bych ubytování, ohledně koupelen a záchodů, na které jsme museli docházet a nebo, jak jsme byli ve sprše a pak museli dobíhat na chatky. Jinak bych možná zlepšila ještě večerku nebo v kempu nějaké aktivity na večer. Jinak památky krásné, někdy až moc chození. Nejvíc se mi teda líbila ZOO, ve které jsem si mohla prohlédnout exotická zvířata, která v Ostravě nemáme. A moc děkuju učitelům, že nás všudy provedli a užívali se vše s námi.

Co se mi líbilo: Všechny památky, ZOO, paní, co dokázala přivolat slunce, večerní Praha, cesta tam Regiojetem, navštěvování jiných chatek aspoň do 22:00

Co bych zlepšil: více volného času na Chodově, lepší chatky (bez děr ve dveřích  a pohodlnější postele), cesta zpátky jet Regiojetem

2.9.2019

Slavnostní zahájení školního roku

18.7.2019

Ohlédnutí za "Zahradní slavností"

24.6.2019

Volba povolání

V rámci volby povolání jsme strávili dvě dopoledne s lektorkou Soňou z Úřadu práce, která nám pomáhala s výběrem střední školy. Vysvětlila nám, na co bychom si měli dávat pozor při výběru a ukázala, jak si ji správně vybrat. Měli jsme si uvědomit, že v práci budeme 40 let, a proto nebude náš výběr tak snadný, studium a práce by nás měly především bavit. Zkoušeli jsme si testy osobnosti, sepisovali věci, které o sobě víme a další. Byla to pro nás příjemně a poučně strávená dvě dopoledne.

21.6.2019

Život s handicapem aneb Neviditelný svět

To, že mezi námi žijí lidé s určitými handicapy víme, ale... jak jejich život skutečně vypadá, jak se dokáží vypořádat s pro nás banálními nástrahami každodenního života, nám ukázala výstava Život nevidomých v knihovně v Třinci. Setkali jsem se tady s Vítkem, mladým mužem, který od narození nevidí. Názorně nám ukázala, jak se učil psát a číst... jak v dnešní době studuje - pro zajímavost, chystá se studovat na Vysoké škole!! ... jak mu robot v počítači předčítá povinnou četbu z literatury... jak se orientuje v mobilu... Kromě toho jsme si mohli vyzkoušet hrát stolní hry, které zkoušely náš sluch a hmat, což jsou dva hlavní smysly podporující plnohodnotné fungování zrakově omezených lidí. Nejsilnější zážitek nás teprve čekal v Neviditelném bytě, kde jsme nic neviděli ( měli jsme na očích zatemňovací pásky). Paní průvodkyně po nás chtěla, abychom si například sedli na svou židli, určovali místnosti podle předmětů, ustlali si správně postel, nalili si minerálku do skleničky a napili se nebo popsali sladkost, kterou nám právě nabídla. Myslím, že jsme byli všichni tímto světem bez očí zaskočeni, tak nějak víc jsme se báli a vše zvládali pomaleji a nesprávně... Vítkovi jsme proto popřáli nejen lépe mluvící roboty na čtení knih, ale také hodně štěstí a sil a poctivých lidí kolem v jeho dalším studiu a životě vůbec.

14.6.2019

Anglie 2019

Dne 4.června jsme se 7.-9. třída shromáždili na hřišti za školou o půl osmé a nadšeně sdělovali své pocity jeden druhému.V osm jsme vyjeli a čekala nás několikahodinová cesta autobusem přes Polsko, Německo, Nizozemí, Belgii a nakonec Francii.Do Calais jsme dorazili zhruba ve čtyři ráno.Trajektem trvala cesta 1,5 hodiny.Když jsme dorazili do Doveru, čekaly nás dvě hodiny do Oxfordu, kde začalo naše dobrodružství po Anglii.V Oxfordu jsme navštívili New College, University park, místo, kde se natáčel Harry Potter, nechyběla ani plavba na lodičkách, muzeum přírodnin,a nakonec jsme den v tomto městě  završili Christ Church College.Dojeli jsme k rodinám do Bournemouth, snědli večeři a šli spát.

Druhý den nás čekala Salisbury s gotickou katedrálou, kde byla také umístěna Magna Charta Libertatum.Následovalo Stonehenge, které jsme si užili díky skvělému počasí.Dále Winchester s kulatým stolem krále Artuše, a nakonec rozchod po městě.

Třetí den a zároveň poslední v Anglii jsme strávili v Londýně.I přes ze začátku typické nepříznivé počasí, byl pohled na všechny ty památky nezapomenutelný.Historická Tower of London, mohutná a krásná Tower Bridge, ikonické London Eye, sídlo britské premiérky, Buckinghamský palác, a nakonec Trafalgarské náměstí a čínská čtvrť.Všichni byli unavení, utahaní a velice smutní, protože chyběla ještě plavba vyhlídkovou lodí a pak už jen cesta domů.

Na hřiště jsme dojeli kolem půl desáté, kde nás už čekali naši rodiče.Byl to hodně povedený výlet a všichni si ho značně užili.

11.6.2019

8. ročník literární soutěže ArtBotič

Cesta do Prahy

Dominik Ožana

Ráno 27.5. v 8:10 jsme měli sraz na nádraží ve Vendryni. Jeli jsme si převzít ceny za literární soutěž do Prahy. Byli jsme čtyři výherci, jely maminky i paní učitelka, která vyhrála taky cenu. Ve Vendryni jsme nasedli do vlaku, který nás zavezl do stanice Ostrava-Svinov. Tam jsme měli hodinu čas na přestup. Dospělí si dali kafe a děti horkou čokoládu. Z Ostravy jsme do Prahy cestovali Regiojetem. Sedli jsme si do kupé a dostali jsme vodu, džus nebo kafe. Cestou jsme si povídali a rychle nám to ubíhalo. Přibližně v půlce cesty nás zastihla nečekaná zpráva, že vlak před námi se srazil s civilní osobou. Měli jsme strach, že budeme mít velké zpoždění, ale nakonec to bylo pouhých deset minut a do Prahy jsme dorazili včas.

Neviditelná výstava

Jan Szolony

Před vyhlášením soutěže jsme navštívili v Praze Neviditelnou výstavu.

Nejprve jme čekali než přijde paní,  která nás měla provázet. Když paní přišla, šli jsme na hodinu do úplné tmy. Tam jsme procházeli pokoji,  například kuchyní, obývákem.... potom jsme šli do parku. Byly tam různé zajímavé věci. Potom jsme byli v lese a také v hájovně. Dokonce jsme poznávali sochy.

A nakonec jsme šli do baru, kde jsme si mohli objednat pití.

Vyhlášení v Emauzském klášteře

Aneta Fojciková

Po Neviditelné výstavě jsme šli přes Karlovo náměstí až do úchvatného Emauzského kláštera. Šli jsme se převléct do svátečního oblečení a pak jsme usedli v sále, kde proběhlo samotné vyhlášení. Jako první jsme si poslechli zahajovací řeč ohledně literární soutěže ART BOTIČ.

A teď vyhlášení. Všichni jsme soutěžili v kategorii poezie. David Walek vyhrál cenu poroty, Dominik Ožana a já, Aneta Fojciková, jsme vyhráli 3. místo a krásné 2. místo vyhrál Jan Szolony. Paní učitelka samozřejmě také byla oceněna cenou poroty. Snad se zde dostaneme i příští rok!

Cesta z Prahy

David Walek

Když jsme jeli z Prahy, dali jsme si v Regiojetu večeři. Potom jsme byli unavení, tak jsme si sundali boty a roztáhli sedadla, abychom si mohli lehnout. Nohy jsme měli zpocené, takže za chvíli smrdělo celé kupéčko. Už bylo asi devět hodin večer. Honza a Anetka usnuli, ale já s Dominikem Ožanou jsme byli pořád vzhůru. Když jsme byli v Albrechticích, začal jsem usínat, jenže mamka mě vzbudila, protože jsme byli skoro v Třinci.

Když jsme dojeli do Třince, šli jsme každý s rodiči domů.

11.6.2019

Literární soutěž Pardubice

Jela jsem s maminkou do Pardubic, protože jsem vyhrála v literární soutěži. Nastoupili jsme do vlaku, šli jsme si sednout do kupé. V kupé jsme hráli karty a pak jsme šli do jídelního vozu. Cesta trvala tři a půl  hodiny. Konečně jsme dorazily do Pardubic. Vydaly jsme se do nákupního centra, ale měly jsme málo času, takže jsme nic nekoupily. Oběd jsme si daly v hotelové restauraci U zlaté štiky. Tam jsem si dala svíčkovou. Byla velmi dobrá. Vyšly jsme z restaurace a hned za rohem byl Krajský úřad, kde jsem si měla vyzvednout cenu. Vlezly jsme do budovy, počkaly patnáct minut, pak nás zavolali a usadili do velké síně. Prvně měli scénku děti ze ZUŠ, hráli ?O čem nejraději sním", pak přišel na řadu proslov a nakonec vyhlašovali umístění. Netrpělivě jsem čekala, až řeknou mé jméno a teď to přišlo:

"Na třetím místě se umístila Valérie Fukalová." V duchu jsem jásala, šla jsem si pro cenu. Dostala jsem knihu a diplom. Po ukončení tam bylo malé občerstvení a čekala nás jen cesta zpět domů. Ještě jsme nakoupily pardubický perník pro spolužáky a paní učitelku. Byl to prima výlet a den :)