Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

Na základě vyhlášky č. 116/2011 Sb. jsou základní (i střední a vyšší odborné) školy povinné zřídit ve škole školní poradenské pracoviště (dále ŠPP).
Povinné minimální personální zabezpečení ŠPP zahrnuje školního metodika prevence a výchovného poradce. Škola může na základě svého uvážení pracoviště rozšířit o pozici školního psychologa a speciálního pedagoga.

Vedoucí školního poradenského pracoviště:       
Mgr. Alen Bazgierová – výchovný poradce, KP  
 
Členové školního poradenského pracoviště:                                                      
Mgr. Jan Lubojacki– metodik prevence pro 1. stupeň                                   
Mgr. Jiří Krhut – metodik prevence pro 2. stupeň                                   
Mgr. Iva Lysková – speciální pedagog    
                                             
Nové cíle ŠPP v roce 2024/2025: 

1. Psychohygiena dětí, žáků a pedagogů
2. Podpora samostatnosti a  socializace dětí, zodpovědný přístup k plnění školních povinností
3. Podpora, poradenství a konzultace se zákonnými zástupci
4. Podpora klidného, bezpečného školního prostředí pro všechny  
 
Hlavním cílem ŠPP je poskytovat služby v následujících oblastech: 

1. Vyhledávání žáků/dětí s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb a zařazení do vhodnéhopreventivního (stimulačního) nebo intervenčního programu.
2. Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
3. Vzdělávání a péče o žáky/děti se speciálními vzdělávacími potřebami s podpůrnými opatřeními 2. – 4. stupně.
4. Vzdělávání a péče o děti s podpůrnými opatřeními 1. stupně.
5. Koordinace poradenských služeb na škole i mimo školu.
6. Vzdělávání a péče o žáky neprospívající.
7. Komunikace s rodiči, informovanost a upevňování další spolupráce v péči o žáky
8. Řešení problémů s neomluvenou a vysokou absencí žáků.     
9. Kariérní poradenství – profesní orientace žáků.
10.  Prevence rizikového chování žáků. 
 
Komunikace s rodiči, informovanost a upevnění další spolupráce v péči o dítě a žáka
 
ÚKOLY PRO CELÝ ŠKOLNÍ ROK
Pravidelné konzultační hodiny pro zákonné zástupce – termíny uvedeny na webových stránkách. Vždy každý čtvrtek od 14.00 – 15.30 hod.
Pro zákonné zástupce individuální konzultace po předcházející domluvě.
Informovanost o práci ŠPP na webových stránkách. 
 
Plán DVPP 

Členové ŠPP by se dle aktuální nabídky chtěli vzdělávat v oblastech, které souvisí s jejich pracovní náplní.    
 
Koordinace poradenských služeb na škole i mimo školu  
 
ÚKOLY PRO CELÝ ROK
Spolupráce se ŠPZ při zajišťování po pro děti a žáky se SVP.
Příprava podmínek pro péči a vzdělávání dětí a žáků se SVP  v ZŠ.
Koordinace poskytování poradenských služeb těmto dětem, žákům školou a ŠPZ a koordinace vzdělávacích opatření u těchto dětí a žáků.
Metodická pomoc s přípravou a vyhodnocováním dohody o poskytování PO, IVP a PLPP s naplňováním POv péči a vzdělávání dětí a žáků se SVP s tvorbou a vyhodnocováním IVP  a individuálních výchovných plánů.
Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování, vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.
Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, středisky výchovné péče, Policií ČR, OSPOD, nestátními organizacemi, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování.
Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole.
Dlouhodobá i krátkodobá individuální či skupinová speciálně pedagogická péče za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky. Vzdělávání a péče o žáky s neprospěchem 
Průběžné sledování žáků s neprospěchem – poskytování individuálních konzultací třídním učitelům, vyučujícím jednotlivých předmětů i zákonným zástupcům těchto žáků.
Vyhodnocování závěrů pedagogických rad – přehled o žácích s neprospěchem – hledání příčin neprospěchu, případně tvorba podpůrného vzdělávacího programu pro žáky s neprospěchem – úzká spolupráce s třídními učiteli a zákonnými zástupci neprospívajících žáků.
● Podpora budování pozitivních vztahů mezi žáky nadanými a žáky s neprospěchem – v případě zájmu zprostředkování vzájemného doučování.