Školní speciální pedagog

Mgr. Iva Lysková (lyskova@zsvendryne.cz)

 
Konzultační hodiny:
pro rodiče - každý čtvrtek od 13:00 hod do 15:00 hod nebo po telefonické domluvě
pro žáky - individuálně po domluvě
 
Hlavní úkoly ŠSP v průběhu školního roku: 

Vyhledávání, vzdělávání a péče o žáky se SVP a o  žáky s rizikem vzniku SVP : 

Nákup a příprava pomůcek pro žáky se SVP s PO (podle potřeb v průběhu školního roku).             
Aktualizace a doplnění databáze žáků se SVP s PO(září).                              
Příprava podkladů pro vytvoření IVP pro žáky se SVP a jejich TU(září, říjen).                                                
Koordinace a účast na projednávání IVP se žáky a jejich zákonnými zástupci - ve spolupráci s TU (září, říjen).                       
Příprava podkladů pro vytvoření plánů PLPP pro děti se SVP a děti ohrožené rizikem vzniku SVP (září, říjen). 
Příprava podkladů pro vytvoření dohody o PO pro žáky se SVP a jejich TU - rozvrhy - (v průběhu rokuaktualizovat rozvrhy podle potřeb organizace i žáků). 
Příprava podkladů pro individualizaci žáků se SVP a jejich TU (září, říjen). 
Konzultace pro rodiče žáků 1.tříd - jak pomoci prvňáčkovi při domácí přípravě (září) 
Koordinace a účast na projednávání dohody o poskytování PO s TU, dalšími učiteli, se žáky a jejich ZZ  (podle potřeb v průběhu školního roku).          
Koordinace a zahájení PI pro žáky se SVP s přiznanými PO  2.- 4. stupně - ve spolupráci s TU  (podle potřeb vprůběhu školního roku).    
Koordinace a zahájení PSPP se SVP s přiznanými PO  2.-4. stupně (v průběhu celého roku).
Nákup učebních materiálů pro žáky se SVP, které budou mít k dispozici během výuky (v průběhu celého roku podle potřeb).
Nákup her a dalších pomůcek, jež přispějí ke zkvalitnění vzdělávání a péče o žáky se SVP (v průběhu celého roku podle potřeb).
Nákup reedukačních, stimulačních a kompenzačních pomůcek pro žáky se SVP (podle pokynů ŠPZ - v průběhu roku).
Evidence a kontrola IVP  pro žáky se SVP  (podle potřeb v průběhu školního roku). 
Evidence a kontrola PLPP a dohody o poskytování PO pro žáky s rizikem vzniku SVP či žáků se SVP (podle potřeb v průběhu školního roku).          
Depistážní šetření ve 2. třídě – vyhledávání žáků s rizikem vzniku SVP a vyhledávání žáků se SVP (podzim - říjen, listopad).
Zpracování depistážního šetření ve 2. třídě a následné zařazení do vhodného reedukačního, stimulačního a kompenzačního programu. V případě zjištění závažných problémů žáka - konzultace s TU k individualizaci žáka nebo tvorbě dohody o poskytování PO. Proběhne konzultace se ŠPZ a individuální konzultace se ZZ (podzim). 
Depistážní šetření v 1. třídě – vyhledávání žáků s rizikem vzniku SVP a vyhledávání žáků se SVP (jaro - březen, duben). 
Zpracování depistážního šetření v 1. třídě a následné zařazení do vhodného reedukačního, stimulačního a kompenzačního programu. V případě zjištění závažných problémů žáka - konzultace s TU  k individualizaci a tvorbě dohody o poskytování PO.  Proběhne konzultace se ŠPZ a individuální konzultace se ZZ (jaro - březen, duben).
Beseda pro rodiče budoucích prvňáčků - návyky předškolních dětí, poradenské okénko pro rodiče z důvodu úspěšného startu žáka v ZŠ (jaro - březen).
Zápis do první třídy, účast na Škole nanečisto - společně s pedagogy 1.stupně a následně (duben, květen).
Zhodnocení výsledků péče o žáky se SVP s přiznanými podpůrnými opatřeními 1.-4. stupně a jejich IVP, PLPP, dohody o poskytování PO, individualizace – zpětná vazba od ZZ i  vyučujících. 
Zhodnocení PSPP pro žáky se SVP s přiznanými PO 2.-4. stupně (společně s  vyučujícími pedagogy + AP)
Zhodnocení PI pro žáky se SVP s přiznanými PO  2.-4. stupně (společně s  vyučujícími pedagogy + TU)  

DALŠÍ ÚKOLY PRO CELÝ ŠKOLNÍ ROK
 
Metodické vedení a průběžné konzultace s pedagogy, AP i vychovatelkami ŠD, které mají v péči děti a žáky se SVP a děti a žáky s rizikem vzniku SVP. 
Metodická podpora, pomoc, náslechy v hodinách. Specifika výuky a možnosti dle druhu a stupně PO pro žáky se SVP, návrhy metody a formy práce s dětmi a žáky – jejich zavedení do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů - úzká spolupráce s AP.
Kooperace se ŠPZ a dalšími institucemi ve prospěch žáka se SVP nebo s rizikem vzniku SVP.
Metodické vedení a spolupráce se ZZ, TU i pedagogy při odesílání dětí a žáků do ŠPZ, vyplňování požadované dokumentace.
Konzultace se ZZ, TU, pedagogy i AP o žácích se SVP o závěrech prvního vyšetření ve školských poradenských zařízeních a projednání následné péče o tyto žáky.
Vyhodnocení PO u žáků se ŠPZ.  Komunikace mezi ŠPP,  PPP či SPC. 
Sledování adaptačních potíží žáků 1. ročníků při zahájení školní docházky a žáků 6. ročníků při přechodu na II. stupeň a pomoc TU/pedagogům  při jejich řešení. 
Individuální konzultace se ZZ dětí a žáků se SVP s přiznanými PO 1.- 4. stupně. 
Metodické vedení AP, koordinace mezi TU a AP  vzhledem k potížím u žáků s SVP. 
Sledování nových poznatků v oblasti péče o děti a žáky se SVP – zapojení do programů DVPP a průběžnédoplňování knihovny odborné literatury.