Mgr. Iva Lysková (lyskova@zsvendryne.cz)
Konzultační hodiny:
pro rodiče - každý čtvrtek od 13:00 hod do 15:00 hod nebo po telefonické domluvě
pro žáky - individuálně po domluvě
Hlavní úkoly ŠSP v
průběhu školního roku:
Vyhledávání, vzdělávání a péče o žáky se SVP a o žáky
s rizikem vzniku SVP :
●Nákup a příprava
pomůcek pro žáky se SVP s PO
(podle potřeb v průběhu školního roku).
●Aktualizace a doplnění
databáze žáků se SVP s PO(září).
●Příprava podkladů pro
vytvoření IVP pro žáky se SVP a jejich TU(září, říjen).
●Koordinace a účast na
projednávání IVP se žáky a jejich zákonnými
zástupci - ve spolupráci s TU (září, říjen).
●Příprava podkladů pro
vytvoření plánů PLPP pro děti se SVP a děti ohrožené rizikem vzniku SVP (září, říjen).
● Příprava podkladů pro
vytvoření dohody o PO pro žáky se SVP a jejich TU - rozvrhy - (v průběhu rokuaktualizovat rozvrhy podle potřeb organizace i žáků).
●Příprava podkladů pro
individualizaci žáků se SVP a jejich TU
(září, říjen).
●Konzultace pro rodiče žáků 1.tříd - jak pomoci
prvňáčkovi při domácí přípravě (září)
●Koordinace a účast na
projednávání dohody o poskytování PO s TU, dalšími učiteli, se žáky a jejich ZZ (podle potřeb v průběhu školního roku).
● Koordinace a zahájení
PI pro žáky se SVP s
přiznanými PO 2.- 4. stupně
- ve spolupráci s TU (podle potřeb vprůběhu školního roku).
●Koordinace a zahájení PSPP se SVP s přiznanými PO
2.-4. stupně (v průběhu celého roku).
●Nákup učebních materiálů pro žáky se SVP, které budou mít k dispozici během výuky (v průběhu
celého roku podle potřeb).
● Nákup her a dalších pomůcek,
jež přispějí ke zkvalitnění vzdělávání a péče o žáky se SVP (v průběhu
celého roku podle potřeb).
● Nákup reedukačních, stimulačních a kompenzačních pomůcek pro žáky
se SVP (podle pokynů ŠPZ - v průběhu roku).
●Evidence a kontrola IVP
pro žáky se SVP (podle potřeb v průběhu školního roku).
● Evidence a kontrola PLPP a dohody o poskytování PO pro
žáky s rizikem vzniku SVP či žáků se SVP
(podle potřeb v průběhu školního roku).
● Depistážní šetření ve 2. třídě – vyhledávání žáků s rizikem vzniku SVP a vyhledávání žáků se SVP (podzim - říjen,
listopad).
●Zpracování depistážního
šetření ve 2. třídě a následné zařazení do
vhodného reedukačního, stimulačního a kompenzačního programu. V případě
zjištění závažných problémů žáka - konzultace s TU k individualizaci žáka nebo tvorbě dohody o
poskytování PO. Proběhne konzultace se ŠPZ a individuální konzultace se ZZ (podzim).
● Depistážní šetření v 1. třídě – vyhledávání žáků s rizikem vzniku SVP a vyhledávání žáků se SVP (jaro - březen, duben).
●Zpracování depistážního
šetření v 1. třídě a následné zařazení do
vhodného reedukačního, stimulačního a kompenzačního programu. V případě
zjištění závažných problémů žáka - konzultace s TU
k individualizaci a tvorbě dohody o poskytování PO. Proběhne konzultace
se ŠPZ a individuální konzultace se ZZ
(jaro - březen, duben).
●Beseda pro rodiče budoucích prvňáčků - návyky
předškolních dětí, poradenské okénko pro rodiče z důvodu úspěšného startu žáka
v ZŠ (jaro - březen).
●Zápis do první třídy, účast na Škole nanečisto -
společně s pedagogy 1.stupně a následně (duben, květen).
●Zhodnocení výsledků péče o
žáky se SVP s přiznanými podpůrnými
opatřeními 1.-4. stupně a jejich IVP, PLPP,
dohody o poskytování PO, individualizace –
zpětná vazba od ZZ i vyučujících.
●Zhodnocení PSPP pro žáky se SVP s přiznanými PO
2.-4. stupně (společně s vyučujícími
pedagogy + AP)
●Zhodnocení PI pro žáky se SVP s přiznanými
PO 2.-4. stupně (společně s
vyučujícími pedagogy + TU)
DALŠÍ ÚKOLY PRO
CELÝ ŠKOLNÍ ROK
● Metodické vedení a průběžné
konzultace s pedagogy, AP i vychovatelkami
ŠD, které mají
v péči děti a žáky se SVP a děti a žáky s rizikem vzniku SVP.
● Metodická podpora, pomoc,
náslechy v hodinách. Specifika výuky a možnosti dle druhu a stupně PO pro žáky se SVP, návrhy
metody a formy práce s dětmi a žáky – jejich zavedení do výuky,
instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů -
úzká spolupráce s AP.
●Kooperace se ŠPZ a dalšími institucemi ve prospěch žáka se SVP nebo s rizikem vzniku SVP.
●Metodické vedení a spolupráce
se ZZ, TU i pedagogy při odesílání dětí a žáků
do ŠPZ, vyplňování požadované dokumentace.
●Konzultace se ZZ, TU,
pedagogy i AP o žácích
se SVP o závěrech prvního vyšetření ve
školských poradenských zařízeních a projednání následné péče o tyto žáky.
●Vyhodnocení PO u žáků se ŠPZ. Komunikace mezi ŠPP, PPP či SPC.
● Sledování adaptačních potíží
žáků 1. ročníků při zahájení školní docházky a žáků 6. ročníků při
přechodu na II. stupeň a pomoc TU/pedagogům při jejich řešení.
●Individuální konzultace
se ZZ dětí a žáků se SVP s přiznanými PO 1.- 4. stupně.
● Metodické vedení AP,
koordinace mezi TU a AP vzhledem k
potížím u žáků s SVP.
● Sledování nových poznatků
v oblasti péče o děti a žáky se SVP –
zapojení do programů DVPP a průběžnédoplňování knihovny odborné literatury.